כבל הילוכים הוא כבל המחבר את מחלפי ההילוכים בכידון למעביר באופניים. כאשר הרוכב מחליף הילוך, כבל ההילוכים מושך או משחרר מתח על המעביר, מה שגורם לשרשרת לנוע בין הילוכים שונים.
כבלי הילוכים עשויים בדרך כלל מפלדת אל חלד, שהיא עמידה בפני חלודה וקורוזיה. הם עשויים גם להיות מצופים בשכבת פלסטיק או פולימר כדי להפחית את החיכוך ולשפר את ביצועי ההזזה.
בקצה כבל ההילוכים, ישנו רכיב מתכת קטן הנקרא סופית לכבל גלגל השיניים, הידוע גם כקצה כבל או פרול. סופית זו נועדה לאבטח את הכבל לאוזן ולמעביר ולמנוע ממנו להתקלקל או להתפרק.
סופיות לכבל גיר מגיעות בצורות ובגדלים שונים כדי להתאים לסוגים שונים של מעבירים ואוזניים. חלקם בצורת עגולה או אליפסה, בעוד שלאחרים יש צורה חרוטית או מחודדת. הם עשויים גם להיות עשויים מחומרים שונים, כגון פליז, אלומיניום או פלסטיק.
התקנה ותחזוקה נכונה של כבל ההילוכים והסופית חיוניים לביצועי העברה אופטימליים ואריכות ימים. זה כולל ניקוי וסיכה קבועים של הכבל, כמו גם החלפה מדי פעם של סופית לכבל גיר שחוקה או פגומה.
לסיכום, כבל הילוכים הוא כבל המחבר את מחלפי ההילוכים למעביר באופניים, ומאפשר לרוכב להחליף הילוך. בקצה כבל ההילוכים, ישנו רכיב מתכתי קטן הנקרא סופית כבל הילוכים המחברת את הכבל למעביר ומונע ממנו להתקלקל או להתפרק. התקנה ותחזוקה נכונה של כבל ההילוכים והסופית חיוניים לביצועי העברה אופטימליים ואריכות ימים.