ביטול עסקה לרכישת און-ליין
ככלל, לא ניתן לבטל עסקה לרכישת אופניים שאינם חשמליים, מכיוון שהאופניים ונמסרו לצרכן מורכבים (שלא באריזתם המקורית) והלקוח ראה ובחן את האופניים.
תנאים לביטול עסקה:
טובין/שירותים | תנאים | מועד אחרון לביטול העסקה | דמי ביטול עקב חרטה |
טובין הארוז באריזתו המקורית ובלבד שאריזתו לא נפתחה על ידי הצרכן.
| לא נפגמו | ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר | 5% או 100 ₪ (הנמוך מביניהם) |
ביגוד והנעלה | מחיר הפריט מעל ל-50 ש"ח | ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר | 5% או 100 ₪ (הנמוך מביניהם) |
טובין שהזמין הצרכן וטרם סופק לו, אף אם בגלל שאזל מהמלאי ויש צורך לייצרו או להזמינו | | ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר | 5% או 100 ₪ (הנמוך מביניהם) |
חובות הצרכן בביטול עסקה:
*
הוכחת הקנייה: צרכן שמבקש לבטל עסקה חייב להציג חשבונית, קבלה או פתק החלפה, שיוכיחו את ביצוע הרכישה. אם אין לצרכן אחד מאלו, הצרכן יכול להציג כל הוכחה אחרת המעידה על ביצוע העסקה עם מצמן את מרוץ, מועדה, סכום העסקה ואופן התשלום.
*
מקום החזרת המוצר: משלוח בדואר לת.ד. 7175 חיפה מיקוד 31071
חובות מצמן את מרוץ בביטול עסקה:
מצמן את מרוץ חייבת להשיב לצרכן את התמורה או לבטל את חיובו
החזרת התמורה תהייה במועד ביטול העסקה, ככל שניתן, או במועד קרוב לכך באופן הבא:
שולם בכרטיס אשראי - יבוטל החיוב אצל חברת האשראי של הצרכן. הזיכוי הינו בהתאם למדיניות חברת האשראי.
דמי ביטול ודמי התקנה:
*
דמי ביטול : 5% ממחיר המוצר או 100 שקלים, לפי הנמוך מביניהם. אם בעקבות ביטול עסקה, חברת האשראי גבתה ממצמן את מרוץ תשלום עבור ביטולה, מצמן את מרוץ יכולה לחייב את הצרכן. דמי הביטול יחושבו על פי סכום העסקה הכולל ששילם הצרכן לרבות דמי הובלה לבית הצרכן.
הערה: אם הצרכן בחר לבצע את ההובלה באופן עצמאי ההשבה לא כוללת את עלות ההובלה שהצרכן ביצע בעצמו.
אולם עלות ההובלה חזרה לעוסק היא על חשבון הצרכן.
*
דמי התקנה : אם בוצעה בביתו של צרכן התקנה של מוצר שמשמש למתן שירות, מצמן את מרוץ רשאית לדרוש מהצרכן לשלם למצמן את מרוץ את עלות ההתקנה של עד 100 ₪ . הערה: אם מצמן את מרוץ גבתה דמי התקנה העולים על 100 ₪ עליה להחזיר את ההפרש.
אם מצמן את מרוץ לא גבתה דמי התקנה כלל ( למשל במסגרת מבצע) היא רשאית לגבות בדיעבד סכום שלא יעלה על 100 ₪.
אם מצמן את מרוץ גבתה דמי התקנה בסכום העולה על 100 ₪ היא חייבת להחזיר את ההפרש בין מה ששולם לבין 100 ₪.
אם מצמן את מרוץ גבתה דמי התקנה בסכום הנמוך מ-100 ₪ היא לא רשאית לדרוש תשלום נוסף.
אריזה מקורית- "חפץ וכל חומר שהוא המשמש את היצרן או היבואן, כעטיפה למוצר שייצר או שייבא ושאינו מהווה חלק בלתי נפרד מהמוצר ואינו חיוני לצורך שימוש במוצר".
מקרים בהם אין זכות ביטול:
• מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן על פי דרישות או מידות מיוחדות.
• תוספי מזון
• טובין פסידין - מוצרים שעם הגעתם אל הלקוח האחד ומרגע שסופקו לא ניתן להשתמש בהם פעם נוספת או לספקן לצרכן אחר או מוצרים שערכם יאבד בפרק הזמן עד החזרת המוצר לעוסק, או מוצרים שיכולים להתקלקל עד החזרתם.
• מוצרים שמועד האספקה חל מאוחר מ-6 חודשים מיום עשיית העסקה. הכלל בתקנות הוא כי לגבי מועד הביטול, מניין הימים נעשה בהתאם למועד האספקה. אולם במקרה שבו מועד האספקה הוא גדול מ-6 חודשים, לא ניתן לבטל אחרי האספקה.
• המוצר שולם באמצעות תווי קניה, שובר מתנה או כרטיס מגנטי נטען.