כידון אופניים ממלא תפקיד מכריע בנוחות, שליטה וחווית הרכיבה הכוללת של הרוכב. הם מגיעים בצורות, גדלים וסגנונות שונים, שנועדו להתאים לסוגים שונים של אופניים וסגנונות רכיבה. במאמר זה נדון בהבדלים בין כידון אופניים לאופני כביש, הרים ועיר.
כידון אופני כביש:
כידון אופני כביש מיועד לספק תנוחת רכיבה אווירודינמית נמוכה ואופטימלית למהירות ויעילות. הם בדרך כלל צרים, עם עיצוב טיפה או מעוקל המאפשר לרוכב להפחית את התנגדות הרוח. שלושת הסוגים העיקריים של כידון אופני כביש הם מוטות ירידה, מוטות אוויר ובולהורן.
מוטות ירידה הם הסוג הנפוץ ביותר של כידון אופני כביש, והם מספקים עמדות ידיים מרובות עבור מצבי רכיבה שונים. מוטות אירו מיועדים למרוצי זמן ומרוצי טריאתלון, ומספקים מיקום אווירודינמי נמוך עוד יותר. בולהורן הם וריאציה של מוטות טיפה, עם עיצוב ישר ושטוח המאפשר מיקום זקוף יותר.
כידון אופני הרים:
כידון אופני הרים נועד לספק יותר שליטה, יציבות ונוחות ברכיבה על פני שטח קשים. הם בדרך כלל רחבים יותר מאשר כידון אופני כביש, עם עיצוב שטוח או גובה המאפשר לרוכב לשבת זקוף ולתמרן את האופניים בקלות רבה יותר. שלושת הסוגים העיקריים של כידון אופני הרים הם מוטות שטוחים, מוטות riser ומוטות ירידה.
מוטות שטוחים הם הסוג הפשוט והנפוץ ביותר של כידון אופני הרים, בעיצוב ישר המעניק אחיזה נוחה ויציבה. מוטות ריזר דומים למוטות שטוחים אך בעלי זווית קלה כלפי מעלה המספקת תנוחת רכיבה זקופה יותר. מוטות דאון-היל מיועדים לרכיבה אגרסיבית יותר, עם עיצוב רחב ומעוקל יותר המאפשר שליטה ומינוף גדולים יותר.כידון אופניים עירוניים:
כידון אופני עיר מתוכנן לנוחות, נוחות ומעשיות בעת רכיבה בסביבות עירוניות. לרוב הם רחבים יותר מאשר כידון אופני כביש ומספקים תנוחת רכיבה זקופה נוחה וקלה לשליטה. שלושת הסוגים העיקריים של כידון אופני עיר הם מוטות שטוחים, מוטות קרוזר ומוטות זקופים.
מוטות שטוחים הם הסוג הפשוט והנפוץ ביותר של כידון אופני עיר, בעיצוב ישר ופשוט המעניק אחיזה נוחה ויציבה. מוטות קרוזר דומים לסורגים שטוחים אך בעלי עיצוב מעוקל המאפשר לרוכב לשבת זקוף ונינוח. מוטות זקופים הם וריאציה של מוטות קרוזר, עם עיצוב סוחף יותר לאחור המספק אפילו יותר נוחות ושליטה.