מיסבי אופניים הם רכיבים קטנים המאפשרים לחלקים הנעים השונים של האופניים להסתובב בצורה חלקה ויעילה. הם עשויים בדרך כלל מפלדה, קרמיקה או חומרים אחרים שהם עמידים ועמידים בפני שחיקה וקורוזיה.
להלן כמה מהסוגים הנפוצים ביותר של מיסבי אופניים:
מיסבי ABEC 3 ו-ABEC 5: אלו הם מיסבי כדורי פלדה סטנדרטיים המדורגים לפי סולם ABEC (Annular Bearing Engineering Committee), המודד את רמות הדיוק והאפיצות שלהם. מיסבי ABEC 3 מתאימים לרוב רכיבת הפנאי, בעוד שמיסבי ABEC 5 משמשים בדרך כלל ליישומים בעלי ביצועים גבוהים יותר, כגון מרוצים או רכיבת שטח.
מיסבי MAX: אלו הם סוג של מיסבי מחסנית הכוללים כדורים גדולים יותר ושטח מגע מוגדל, וכתוצאה מכך עמידות ויכולת עומס משופרים. הם משמשים בדרך כלל ביישומים הדורשים עומסים גבוהים יותר, כגון אופני הרים או סייקלוקרוס.
מיסבי הדסט: מיסבים אלו ממוקמים בהדסט, אשר מחברים את צינור היגוי המזלג לשילדה. הם מאפשרים למזלג להסתובב בצורה חלקה ומדויקת, ומגיעים במגוון גדלים וצורות כדי להתאים לקוטרים שונים של צינור ראש ומזלג היגוי.
מיסבי מכלול גלגלים: מיסבים אלו ממוקמים במכלול ציר גלגל האופניים ומאפשרים לו להסתובב בצורה חלקה. הם יכולים להיות מיסבים בסגנון מחסנית או כוס וחרוט, כאשר מיסבי מחסנית נפוצים יותר באופניים מודרניים.
מיסבי ציר מרכזי: מיסבים אלו ממוקמים בתושבת התחתונה של שלדת האופניים ומאפשרים למערכת הארכובה להסתובב בצורה חלקה. הם יכולים להיות מיסבים בסגנון מחסנית או כוס וחרוט, כאשר מיסבי מחסנית נפוצים יותר באופניים מודרניים.
מיסבים קרמיים: מיסבים אלו עשויים מחומרים קרמיים, כגון סיליקון ניטריד, וידועים בחוזקם הגבוה, בעמידותם ובעמידותם בפני שחיקה. הם משמשים בדרך כלל ביישומים בעלי ביצועים גבוהים, כגון מרוצים.
מיסבי שילדה: מיסבים אלו ממוקמים בחלקים שונים של שלדת האופניים, כגון נקודות הציר של מערכת המתלים או הנשירה האחורית. הם מאפשרים לשילדה להסתובב או להסתובב בצורה חלקה, ויכולים להיות מיסבים בסגנון מחסנית או כוס וחרוט, בהתאם ליישום.
תחזוקה נכונה והחלפת מיסבי אופניים חיונית לביצועים מיטביים ואריכות ימים של האופניים. זה כולל ניקוי ושימון קבועים, כמו גם החלפה מדי פעם של מיסבים בלויים או פגומים.