בשנים האחרונות פורסמו בתקשורת הספורט העולמית מאמרים כי רכיבת אופניים ממושכת עלולה לגרום לחסימת אספקת דם למפשעה, "הירדמות" המפשעה ואברי המין וחוסר תחושה ותפקוד עד כדי אימפוטנציה.
אין כמעט רוכב שלא חווה את החוויה המפוקפקת הנ"ל.
specialized מצאה לך פתרון מהפכני.
בעזרת מחקר מדעי מתקדם ברחבי העולם ועיצוב טכנולוגי מהפכני בראשות ד"ר רוג'ר מינקוו פיתחה Specialized את אוכף ה- Body Geometry אשר בישר קץ לתופעה שהטרידה רוכבי אופניים מסביב לעולם זה למעלה מ- 100 שנה.
הפתרונות לתופעת "הירדמות" המפשעה ברכיבת אופניים
תופעת "הירדמות" המפשעה מתרחשת כתוצאה ממגע ולחץ מתמשכים הפועלים על כלי דם לעצבים מכיוון האוכף.
באופן פרדוקסלי, ככל שהאוכף בעיצוב המסורתי מרופד בשכבת ריפוד רכה ועבה יותר, נדחסת שכבה זו בין ירכי הרוכב, יוצרת "תלולית" המתרוממת מעלה ולוחצת באיזורים הרגישים בין רגלי הרוכב וכנפי האגן בצורה מוגברת יותר.
באוכפי Body Geometry העיצוב שונה, להבדיל מהאוכף המסורתי, באוכפי Body Geometry קיימת תמיכה בדיוק בנקודות בהן יש לתמוך את אגן הרוכב אך ללא שכבת ריפוד מיותרת העלולה ללחוץ בנקודות הרגישות.
מחקרים שנערכו באוניברסיטת סטאנפורד, ארצות הברית, על ידי ד"ר רוברט קסלר, מומחה בעל שם עולמי לאורולוגיה מוכיחים חד משמעית כי בקרב אוכלוסיות רוכבים הרוכבים מרחקים ארוכים באופן שיגרתי חלה ירידה דרמטית בגרעון הנאורולוגי / תחושתי. הרוכבים דיווחו על היעלמות תחושת הכאב, היעלמות תחושת "הירדמות המפשעה" ותפקוד אורולוגי טוב ונוח יותר בהרבה מאשר בעבר כאשר רכבו על אוכפים סטנדרטיים.
אוכף רגיל אוכף Body Geometry
Go All Day & Go All Night - חד וחלק!
מבחינה רפואית אוכף ה- Body Geometry מונע אימפוטנציה.
המאמר הבולט ביותר בעיתונות האופניים המקצועית התפרסם באוגוסט 1997, במגזין האמריקאי Bicycling אשר חשף לראשונה את הקשר שבין אימפוטנציה ורכיבת אופניים.
חתך אנטומי תחלואי - חתך אנטומי תקין
הפרעה באספקת הדם
Area scarring of the
internal Pudental Artery
אוקטובר 1997 - תחילת המחקר והפיתוח של אוכף ה- Body Geometry
יוני 1998 - אוכף ה- Body Geometry Sporty נחשף ונחטף בהצלחה מסחררת בשוק העולמי.
ספטמבר 1998 - חודש בלבד לאחר השקתו העולמית מעניק מגזין Bicycling 5 גלגלי שיניים לאוכף ה- Body Geometry, הציון הגבוה ביותר הניתן בדירוג ביקורת מוצרים, ההיסטוריה (וההיסטריה) מתחילה.
יסודות המבנה הארגונומי (הנדסת האנוש) של אוכף ה- Body Geometry
אפקט חשיפת האוכף וה"אחרי הקניה"
75% מהפניות ל- Specialized היו דרישה לרכוש את האוכף המהפכני. 250,000 אוכפים נמכרו מיד בשוק האמריקאי מתוכם, נתון מדהים, הוחזו 25 בלבד לחנויות (0.1% = חסר תקדים).
הסיבות להצלחה
מוצר איכותי וחכם בעיצוב ארגונומי אמיתי, הנדסת אנוש משובחת העונה על צרכי הרוכבים. מחקר ופיתוח במכוני מחקר עצמאיים ברחבי העולם בתנאי אמת במגוון רוכבים בכל הרמות. פרסום מפה לאוזן בקרב הרוכבים, ההפצה האובייקטיבית, האמינה והמקצועית ביותר.
סקרים מדעיים
ארצות הברית
מירוץ גיוס תרומות לחקר האיידס - לוס אנג'לס - סן פרנסיסקו.
3000 רוכבים רכבו 700 ק"מ במשך 7 ימים.
נבדקו : אוכף הספורט ואוכף הקומפורט.
תוצאות : בקבוצה א' רכבו 32 גברים ונשים על דגם הספורט.
בקבוצה ב' רכבו גברים על דגם הקומפורט והתחלפו ביניהם.
בממוצע על רוכב/ת רכב/ה על אוכף 500 ק"מ.
יוני 1999, נורבגיה
50 רוכבים בודקים את אוכף הקומפורט ב"רכיבת כוח" המפורסמת לאורך 700 ק"מ מטרונדהיים לאוסלו.
לאחר מכן הם ממשיכים לרכוב עם האוכף במשך 6 שבועות.
נבדקו : אוכף הספורט ואוכף הקומפורט.
תוצאות שני הסקרים:
1. Sport Saddle - הקלה משמעותית ב"הירדמות = 87%, ירידה בכאב במפשעה = 100%.
2. Comfort Saddle - היעלמות כל סימני הלחץ והכאב במפשעה פחת ב- 100%, לא קיים כל קושי במתן שתן.
3. Comp Saddle - ירידה חדה בהיקף כל הסימנים התחלואיים בקרב כל הרוכבים.
מחקרים מדעיים על מוצרי Body Geometry
All studies are done in conjunction with the top people in their fields:
* Dr. Robert Kessler, Professor of Urology, Stanford University.
* Dr. Bob Breedlove, Orthopedic Surgeon, long distance cyclist who has ridden across the United States 9 times.
* Dr. Andres Angelsen, Professor of Urology, Trondheim University medical center, long distance cyclist who rode the "Great tour of Strength" from Trondheim to Oslo.
* Dr. Lynne McCullough, Assistant Professor of Emergency Medicine at UCLA and Medical Director of the U.S benefit rides for AIDS.
* Dr. Eric Heiden, 5 time Olym[ic gold medalist in speed skating, U.S cyclist, Tour de France rider, Orthopedic Surgeon.
Note: None of these physicians are employed by Specialized or reimbursed other than to consult with participants of the studies.
אוניברסיטת סטאנפורד, ארצות הברית
ינואר 1998 - ספטמבר 1999בינואר 1998 החל מחקר רפואי על ידי ד"ר רוברט קסלר, פרופסור לאורולוגיה.
המחקר דגם 25 רוכבי אופניים שפנו למגזין Bicycling בתלונות שונות בנוגע למיחושים, כאבים והיעדר תחושות במפשעה לאחר רכיבת אופניים ממושכת, ובדק את השפעת הנדסת האנוש באוכף ה- Specialized Body Geometry על קבוצה זו.
בתום שנה ותשעה חודשים, הוצג המחקר בכנס מדעי מטעם אגודת האורולוגים של מדינת קליפורניה. תוצאות המחקר המחישו היטב את יתרונות אוכף ה- Body Geometry על פני אוכפים רגילים:
24 מתוך 25 הרוכבים שהשתמשו באוכף ה- Body Geometry Sport דיווחו על הקלה ניכרת בירידה בתחושות (4 מתוכם סבלו קודם לכן מהפרעה ממשית במנגנון הזקפה).
14 רוכבים מתוכם דיווחו כי התופעות מהן סבלו קודם לשימוש בטכנולוגיית ה- Body Geometry נעלמו לחלוטין.
אוניברסיטת קולון, גרמניה
במחקר בלתי תלוי שנערך על ידי ד"ר פרנק סומר נערכה מדידת שיעור זרימת הדם באיברי המין בקרב רוכבים גברים בזמן רכיבה תוך שימוש בדגמי האוכפים השונים.
תוצאות המחקר לא מפתיעות ומחזקות את תוצאות המחקרים הדומים בעולם בנוגע לאוכפי Specialized Body Geometry
נתוני זרימת הדם במפשעה אחרי דקות מספר בתנוחת רכיבה זקופה = 60 מעלות:אוכף רגיל (שאינו Body Geometry ) - מקטין את זרימת הדם בפין ל- 18% בלבד מהזרימה הנורמלית.
אוכף 1 Body Geometry - מאפשר 39% מהזרימה הנורמלית.
אוכף 2 Body Geometry - מאפשר 82% מהזרימה הנורמלית = שווה לנתוני ישיבה על כיסא מרופד.
אוכפי הדור השלישי
הסיפור שמאחורי מידת רוחב האוכף
אוכף מעולה, נבחן בכך שיגן על "דור ההמשך" ו- "תכשיטי המשפחה", צריך להתאים "בול" לרוכב עליו, בדיוק כמו כפפות, נעלים ו- אופניים.
עד שנת 2005 בחרו מרבית הרוכבים את האוכף החביב עליהם על פי המלצת אנשי המכירות, חברים מנוסים וכדומה. ללא ביטחון מלא בהתאמת האוכף למידתם, והרי האוכף הוא החלק עליו אנחנו בעצם מפעילים הכי הרבה משקל רצוף בעוצמות הגבוהות ביותר.
היום, ידוע כי הערכת היקף המותנים, אליה מצורף קורטוב נסיון של רוכב מנוסה אין בה די על מנת להתאים את האוכף למידת הרוכב, סגנונו והעדפותיו, נחוץ לו כלי מדעי מבוסס טכנולוגייה ומחקר ארגונומי מדוייק.
כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה של חברת Specialized, אשר חקרה ומצאה כי הערך הקובע את התאמת האוכף לרוכב הוא המרחק בין שתי עצמות כנפי האגן. נקודות אלה, התומכות את משקל האגן ובאות במגע קבוע עם האוכף הן אלה האמורות ליהנות מתמיכה צדדית ואחורית.
הטכנולוגיה המרכזית בפיתוח סדרת אוכפי ה- Specialized
Alias / Avatar Body Geometry הינה אוכפים דומים ב- 3 מידות רוחב שונות, להתאמה לכל רוכב כביש והרים המכבד את עצמו.
ליהנות מכל העולמותהעיצוב הדרמטי של אוכפי העילית Specialized
Alias / Avatar Body Geometry , יחד עם מסגרת הקרבון החדשה סביב האוכף, מאפשרים לרוכב שילוב יתרונות אדיר בעת הרכיבה:
1. שפע תמיכה לעצמות כנפי האגן בעת עבודה על כח רגליים - דיווש ב"פלטה" תוך הפעלת כח רב מספר סיבובים נמוך לדקה.
2. אפשרות מעבר לפנים לעבודה על חרטום האוכף בזמן יציאה לתקיפה או דיווש בעליות בסל"ד גבוה. בתנוחה זו נשמרות התנוחה האווירודינמית והנוחות המדהימה של האוכף הודות לגמישות מסגרת הקרבון העוטפת את משטח הישיבה המאפשרת "הצרת האוכף" לצללית תקיפה צרה ומהירה יותר. האוכף מתרחב לצורתו המקורית עם חזרת הרוכב למנח ישיבה אחורי.
למדידת רוחב כנפי האגן פיתחה Specialized מתקן מדידת רוחב אגן יעיל ונוח. המתקן הקרוי Saddle Fit System Body Geometry הינו רידת סיליקון גמיש עליה יש להתיישב במרכז הרפידה בזווית המתאימה, בהתאם לתנוחת הרכיבה אותה בוחר/ת הרוכב/ת.
לאחר שניות מספר מותיר משקל האגן שתי שקערוריות אשר המרחק ביניהן מציין את רוחב כנפי האגן.
בדיקת המרחק הנמדד והתאמתו להמלצת Specialized תבצע עבורך את ההתאמה הסופית למידתך וסגנון הרכיבה שלך בשטח ובכביש.
אוכפי Specialized Body Geometry ניתנים להשגה בעיצובים שונים לכביש ולשטח, נוחות וביצועים טעניים.
לצפייה בדגמים השונים לחצו כאן.