אז מה זה רכיבת גראבל?
בשנים האחרונות ענף האופניים חיפש את עצמו ואחרי תקופה זו נראה שהאופניים החשמליים הם כיוון עיקרי של התעשיה בשטח. הכיוון השני אליו פנתה התעשיה היא הגראבל ולכן אנחנו שומעים "גראבל גראבל" בכל מקום ונראה שהתחום הזה רק מתפתח. לכם אין מושג למה ואיך? אנחנו ננסה לעזור לכם.
רכיבת גראבל היא בעצם רכיבת שבילים לבנים ולפעמים בדרכים קצת יותר משובשות. האופניים נראים כמו אופני כביש או אופני סייקלוקרוס אבל הם שונים מהשניים בגלל בסיס גלגלים ארוך יותר למען יציבות, יש להם צמיגים רחבים יותר והציר המרכזי שלהם נמוך לטובת הצמדה טובה יותר לקרקע (גם יציבות) ובהשוואה לאופני הרים הם פשוט מהירים יותר בזכות מאפיינים שונים.
הסיבה שרכיבת גראבל נעשתה לפופולרית מאוד בעולם נובעת משתי סיבות, הראשונה היא שהתחרויות באופני ההרים בסגמנט קרוס קאנטרי ומרתון הפכו למאוד טכניים, זה הרחיק מהספורט רוכבים רבים שכן אוהבים שטח, כן אוהבים תחרויות אבל פוחדים להיפצע במסלולים אגרסיביים.
הסיבה השנייה היא העומס בכביש העולם שגורמים לרכיבת כביש להיות מסוכנת יותר ולריבוי תאונות קטלניות.
כשמחברים את שתי הסיבות הללו מקבלים קבוצה גדולה של רוכבים שאוהבים מהירות, מעדיפים דרכים ללא רכבים, מחפשים מרחבים וגם הרפתקאות, לכן תחום הגראבל מתפתח ובעתיד נראה הרבה יותר ממנו גם בהיבט התחרותי.
למרות שהרבה רוכבים בטוחים שגראבל זה בכלל אופני הרים, החוויה היא שונה בגלל השילוב של האיכויות של הקרוס קאנטרי יחד עם המהירות והמרחבים של רוכבי הכביש.
גם מדינת ישראל מעולה לתחום, יש לנו דרכי שטח בשפע וגם ניתן לעשות קטעי קישור בכבישים נידחים בצפון או דרום הארץ.
לנו בחברת Specialized יש מבחר גדול של אופני Gravel מהשורה הראשונה בעולם ואיתם תוכלו להינות מהשילוב האדיר הזה.
דגמי האופניים המובילים הם Diverge שבעלי גיאומטריה שתואמת רכיבות ארוכות ויציבות בזכות ציר מרכזי נמוך, בסיס גלגלים נדיב ומוט עליון ארוך. רוב הדגמים בעלי שיכוך קדמי לטובת רכיבה נעימה יותר. במשפחת Diverge גם את סדרת STR החדשה שכוללת שיכוך אחורי לרוכב ובגיאומטריה זהה. בנוסף, סדרת CRUX שדוגלת ביעילות, משקל נמוך ובגיאומטריה קרבית יותר שכוללת ציר מרכי גבוה יותר, בסיס גלגלים צפוף והיגוי חד יותר.